Nederlandse Grondwet in begrijpelijke taal – Bureau Taal Iedere Nederlander wordt geacht de wet te kennen. Dat is niet alleen een regel. Het is ook handig als je geen problemen wilt met je buren of collega’s op het werk. Maar hoe moet je de wet kennen als je geen rechten studeert? Met de Grondwet-app van BureauTaal wordt dat al een stuk eenvoudiger. Prima bruikbaar in de lessen burgerschapsonderwijs! Meer over deze app Taalkundigen en een commissie van staatsrechtdeskundigen maakten deze gratis app. Studenten kunnen hem downloaden in de iTunes Store en in Google Play. Alle 142 artikelen van de Grondwet staat in de Grondwet-app. Om te beginnen zijn dat de 23 grondrechten. Bij ieder artikel staat een korte toelichting. Daarmee leren studenten hoe het zit. Maar er is ook discussie over wetten, rechten en plichten mogelijk. De app is bijzonder compleet en bevat ook de originele artikelen van de Grondwet. Kenmerken Burgerschapsdimensie: politiek-juridisch Type: softwareprogramma Aanbieders: BureauTaal, iTunes Store, Google Play Tijdsduur: meerdere lesuren Niveau: entree, niveau 2, niveau 3 en niveau 4 Kosten: gratis Begeleiding: onbegeleid Informatie bij: Wessel Visser, wessel@bureautaal.nl Verschijningsdatum: 2017 Afbeelding: app-icoon